  • Data: 2009-07-14 09:10:42
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa z Allegro + bon pieniężny PayBACK
    Od: Zuzia <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To może zamieszam? ;)
    >
    > A kiedy powstaje *należność* z tego bonu?
    > Bo przychodem z DG są przychody należne - a nie otrzymane - prawda?
    >
    > Czyli jeśli mamy f-rę za wykonane prace, to mamy z niej przychód,
    > mimo że "nie jest zapłacona".
    > Z jakiej paki ta zasada miałaby nie działać w przypadku bonu,
    > *jeśli* (a rozumiem że tak jest!) przychód z niego nie jest
    > (jeszcze) "należny", bo warunkiem należności jest zaistnienie
    > podstawy do zapłaty (tym bonem)?

    > Właśnie dowodzisz że *przychodu* (dla dochodowego) nie było, skoro
    > jest zaliczka (w formie bonu).
> [...]

    "Zamieszanie" się udało na tyle, że już nie rozumiem czy wprowadza coś
    do praktyki. Czy w związku z powyższym, według Ciebie powinnam coś
    zaksięgować inaczej niż napisałam w pierwszym moim poście na ten temat?

    Przepraszam za słabe rozumowanie, ale od kilku dni od rana do nocy
    siedzę non stop w przepisach, interpretacjach, forach, itp. Jak już
    myślałam, że jeden dylemat rozwiązany i ślęczę nad kolejnym (tym razem
    daty księgowania w ewidencji VAT i KPiR), to mi tu mieszają, no :P

    Właśnie poszperałam kolejny raz o bonach i znalazłam taki artykuł:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_061130/fi
    rma_a_13.html

    Teraz już bardziej wiem o co Ci chodzi :) Poczytam jeszcze raz
    interpretacje skarbówek w podobnych sprawach, pod kątem postawionych
    przez Ciebie dylematów.

    Pozdrawiam gorąco :)
    Zuzia