  • Data: 2009-07-14 05:39:22
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa z Allegro + bon pieniężny PayBACK
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 Jul 2009, Tomek wrote:

    > Tylko co ma jedno do drugiego - bon jest Twoim przychodem i tyle.

    To może zamieszam? ;)

    A kiedy powstaje *należność* z tego bonu?
    Bo przychodem z DG są przychody należne - a nie otrzymane - prawda?

    Czyli jeśli mamy f-rę za wykonane prace, to mamy z niej przychód,
    mimo że "nie jest zapłacona".
    Z jakiej paki ta zasada miałaby nie działać w przypadku bonu,
    *jeśli* (a rozumiem że tak jest!) przychód z niego nie jest
    (jeszcze) "należny", bo warunkiem należności jest zaistnienie
    podstawy do zapłaty (tym bonem)?

    > A co do kosztów, to za czerwiec naliczyli 176,78, następnie Ty zapłaciłaś
    > 625, więc uznali że część dotyczyła faktury czerwcowej, a na pozostałą częśc
    > mieli obowiązek wystawić fakturę zaliczkową - co też uczynili.

    Właśnie dowodzisz że *przychodu* (dla dochodowego) nie było, skoro
    jest zaliczka (w formie bonu).
    I oczywiście jest obrót (dla VAT), jako że ta zaliczka ma "wyprofilowany"
    charakter (wiadomo na co jest przeznaczona).

    Co miałoby przemawiać przeciw, najlepiej z jakimś "paragrafem"...

    pzdr, Gotfryd