  • Data: 2009-08-03 16:00:38
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa z Allegro + bon pieniężny PayBACK
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 3 Aug 2009, cyklista wrote:

    > Wszystko dobrze, tylko dlaczego ten bon mam traktować jako zaliczkę na
    > przyszłą usługę?. Ja bym go traktował jako premie za wykonany obrót z firmą,
    > lub nagrodę w programie lojalnościowym. Bo przecież on nie musiał brać bonu
    > mógł wybrać jakąś nagrodę rzeczową (np. radio) którą by na pewno nie zapłacił
    > za usługi.

    Całkiem celna uwaga, wskazująca, że różne opodatkowanie ze względu
    na "punkt siedzenia" nie jest dobrym pomysłem, ale to od strony
    ustawodawcy.

    > Dlatego ja bym nie uznawał tego bonu za zaliczkę na przyszłe
    > usługi a nagrodę rzeczową którą to przypadkowo on może bezpośrednio przełożyć
    > na zapłatę (tak jakby sprzedał otrzymane radio i wpłacił gotówkę na swoje
    > konto).

    Właśnie. Za ile mozna sprzedać ten bon? :D
    Nie neguję, że w tym co piszesz jest jakaś logika, tyle, że radio ma
    samoistną wartość materialną (jako przedmiot użytkowy), jego wartość
    majątkowa jest hm... "przy okazji", zaś bon jedynie wyraża wartość
    majątkową/prawną, czyli pełni rolę pieniądza ("prywatnego
    pieniądza"), do tego mniej wiarygodnego niż weksel :|

    Dlatego przedstawiam odmienny p. widzenia - zamiast złotych, dolarów,
    euro czy innych funtów dostajemy bony... Bony, które Z ZAŁOŻENIA
    służą do zapłaty, a nie do konsumpcji (z założenia radioodbiorniki
    do zapłaty nie służą, IMVHO).

    pzdr, Gotfryd