    From: "Graszka" <g...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura importowa
    Date: Thu, 18 Dec 2003 23:05:19 +0100

    Witam .
    Użytkownik "Fin" <f...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:brst3p$ndu$1@topaz.icpnet.pl...
    > Witam,
    >
    > Tłumaczenie faktur na język polski choć faktycznie wynika
    > z ustawy o języku polskim, a nie choćby z ustawy o VAT
    > jest dla mnie troche dziwną sprawą. Rozumiem przetłumaczenie
    > niektórych dokumentów na żądanie np urzędników celnych
    > lub skarbowych, ale tłumaczenie wszystkich to lekka przesada.
    >
    > W takim wypadku w każdej większej firmie musiała by być
    > osoba tłumacząca faktury.

    Pokusiłam się dzisiaj, aby zadzwonić do swego US, bo znajomy doradca
    podatkowy też był ,aby sięgnąć do "źródeł". Otóż otrzymałam odpowiedź od
    pani naczelnik wydz. pod.doch. że co prawda w rozporz.w sprawie prowadzenia
    PKPiR w par. 12 pkt 4 jest napisane, że dowód księgowy powinien być
    sporządzony w jęz. polskim, ale wcale nie ma nic na temat konieczności
    tłumaczenia f-ry importowej. Zaleciła, aby opisać poszczególne pozycje na
    fakturze po polsku (np. nad tekstem w jęz. ang.) żeby było wiadomo co jest
    co
    > Zaksięgować na podstawie faktury i dokumentu SAD,

    I tak zrobię dodając później dokument wew. do zaksięgowania różnic
    kursowych.
    > --> pozdrawiam

    Również pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc.
    Graszka