eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFaktura VAT kiedy?Re: Faktura VAT kiedy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
    wsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-f
    or-mail
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT kiedy?
    Date: Sat, 27 Oct 2007 11:13:22 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 42
    Message-ID: <ffuvpo$bao$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <ffqq34$2or$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0710252259400.2184@athlon64>
    <ffr392$pt9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0710262353310.2736@athlon64>
    NNTP-Posting-Host: epf166.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1193476728 11608 83.20.47.166 (27 Oct 2007 09:18:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Oct 2007 09:18:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/0.10.5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:190532
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Thu, 25 Oct 2007, mvoicem wrote:
    >
    >>> bo jak ktoś powie że robią to "w staraniu o klienta"
    >>> to uwierzę w odniesieniu do paru procent
    >>
    >> Oprócz zwrotu towaru itd są jeszcze inne prawa konsumenckie (choćby ta
    >> niezgodność towaru z umową). Prosząc o fakturę na firmę klient niejako
    >> zrzeka się tych praw, więc dla sprzedawcy to jest korzystne.
    >
    > Nie wiem, czy dość jasno napisałem co mam na myśli.
    > Dokładnie to co piszesz :)
    >
    >> Więc nie w staraniu o klienta, ale w staraniu o siebie.
    >
    > Ale NIE JEST KORZYSTNE tolerowanie takiego stanu, w którym klient
    > najpierw bierze paragom i *NIE INFORMUJE* iż zakup jest "na firmę",
    > a dopiero po "pobawieniu się sprzętem" ujawnia fakt, iż zakup jest
    > na cele DG.

    Nie jest korzystne, ale "ukaranie" spowoduje że *ten klient* i ewentualnie
    jego znajomi już więcej tak nie zrobią. To z jednej strony.

    Z drugiej strony taki klient któremu sie odmówi wystawienia faktury, ma
    ciągle uprawnienia konsumenckie, z których może skorzystać. A ponieważ jest
    wkurzony na sprzedawcę że nie może odliczyć kosztów, tym chętniej skorzysta
    ze swoich praw.

    Więc co jest dla sprzedawcy korzystniejsze - danie nauczki klientowi (wiem,
    bezcenne, tylko ciutkę niewymierne), czy przyjęcie od klienta oświadczenia
    które znaczy mniej więcej tyle co "ninejszym wszystkich praw wynikających z
    Ustawy o costam konsumenckim, w szczególności z reklamowania z tytułu
    niezgodności z umową" ?

    > Przed ujawnieniem faktu że "chce f-rę na firmę" ma możliwość
    > skorzystania z praw, które mu nie przysługują, bo zgłosi się jako
    > "konsument". IMO takie postępowanie wyczerpuje znamiona KK "oszustwo" :)

    Być może, ale nie do udowodnienia :)

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1