  • Data: 2012-05-14 10:14:25
    Temat: Re: FV w PDF
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 May 2012, Piotrek wrote:

    > Dla pierwszego lepszego kontrolera to już sam termin SMTP (albo inny, równie
    > egzotyczny i tajemniczy) powinien wystarczyć.

    A nie no, tego nie podważam :D

    > Tak więc IMHO znaczenie ma wartość oczekiwana kar po *skutecznym*
    > zakwestionowaniu zgodności wystawiania faktur z rozporządzeniem.

    Zgadza się, z nikłym prawdopodobieństwem z powodu dowodów o których
    wspomniałem obok (klient musiałby zapłacić "sfałszowana" kwotę
    albo jakkolwiek inaczej wyjasnic, dlaczego kwota odliczenia VAT
    ma sie nijak do rozliczenia ze sprzedawca).

    Natomiast obróciłes kota ogonem: w razie jakiejs "wtopy", to nie
    urzad Tobie ma wykazywac jak zapewniłes integralnosc, ale najpierw
    musisz urzędowi wskazać jakie srodki sa stosowane dla owego
    "zapewnienia autentycznosci".
    Wersja "no, wkleiłem do maila i kliknałem wyslij" może być uznana
    za zbytnie streszczenie :) (ale wcale nie musi, dopóki urzędowi
    nie będzie się chciało powoływać biegłego, do tego "mam internet
    w TPSA" kładzie rozważania również na tym szczeblu, bo kogos kto
    ma SMTP specjalnie na innym porcie niż 25 można spokojnie uznać
    za przypadek nie mieszczacy się w "normie", tudzież umyslne
    doprowadzenie do ułatwienia fałszowania maili).

    Co do tego, że prewencyjne podważanie ważnosci f-r można (w stanie
    na dzis) wykluczyć, wypada się zgodzić (a to własnie było poprzednio
    ryzyko, również dla odbiorcy).

    > A ta, po zmianie rozporządzenia, nie jest zbyt duża.

    Powiedziałbym tak - zarówno przed jak i po zmianie rozporzadzenia
    nie widac logicznych przypadków, dla których odbiorca miałby
    usiłowac sfałszować f-rę, tak jak Nixe pisała, bo będac swiadom że
    ew. "inne dowody" i tak będa przeciw, dane z sufitu wiele mu
    nie pomoga.
    Zmieniło się o tyle, że praktycznie teraz dopóki nic się nie stanie
    US nie ma "gotowca" który dałoby się zaatakować (a przedtem mógł
    zaczac od "pan pokaże certyfikat").

    pzdr, Gotfryd