  • Data: 2006-03-31 17:50:32
    Temat: Re: Ewidencja sprzedaży dla nievatowców
    Od: Akhia <a...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Wrrrrr....!!
    > Sprzedaż nieudokumentowana jest zagrożona kilkoma
    > artykułami z KKS :>
    > Zupełnie bezzasadnie przypuszczam że masz na myśli sprzedaż
    > *bezrachunkową*, czyli [nie udokumentowaną fakturami] - ten
    > zapis stanowi CAŁOŚĆ i nie można z niego wywalać jednego słowa
    > bo to zmienia sens!

    > Ekhm... znasz taki link:
    > http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100&hl=pl
> [...]
    > i w razie czego będę USowi tłumaczył co miałem na myśli tytułując daną
    > kolumnę tak czy inaczej...
    > :)

    > Y, to ja raczej namieszałem ;)
    > Ale mam nadzieję że kontruktywnie. Konstruktywność ma polegać na tym,
    > że zamiast zacząć od czytania opisów, gdybań (jak moje) i wyjąsnień
    > - zaczniesz od *czytania przepisów*.
    > To nie jest żart: niczym dziwnym nie wydaje się, że od kierowcy
    > wymaga się znajomoci Kodeksu Drogowego.
    > Dlaczego nie spodziewać się, że prowadzący DG zna ustawę o swobodzie

    Dzięki za odpowiedź ale chyba nie do końca się zrozumieliśmy - a raczej
    ja to jakoś niezręcznie przedstawiłam i pewnie stąd nieporozumienie.

    Przede wszystkim - zaczęłam od czytania przepisów, wiem że to podstawa
    bez której ani rusz... ;) Właśnie w rozporządzeniu w sprawie KPiR
    znalazłam taki ustęp:
    "Podatnicy korzystający ze zwolnienia od podatku od towarów i usług,
    jeżeli nie prowadzą odrębnej ewidencji sprzedaży, o której mowa w art.
    27 ust. 1 ustawy o VAT, mogą w ewidencji sprzedaży w odrębnej kolumnie
    wykazywać przychody podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i
    usług określone w art. 2 ustawy o VAT oraz łączną kwotę dziennej
    sprzedaży wynikającą z faktur, nie później jednak niż przed dokonaniem
    sprzedaży w dniu następnym."

    Ponieważ nie jest to dla mnie (niestety) do końca jasne to zaczęłam
    szukać wzorów takiej ewidencji (wiem, że takie wzory mogą się bardzo
    różnić w zależnośći od potrzeb) bo myślałam, że może jakieś konkretne
    rozwiązanie naprowadzi mnie na to o co chodzi - po prostu jest dla mnie
    trochę niejasne jakie ja (podmiotowe zwolnienie z VATu) mogę wykazać
    przychody podlegające opodatkowaniem VAT (że już nie wspomnę o sprzedaży
    wynikającej z faktur - ale pewnie dotyczy to też podatników częściowo
    zwolnionych z VATu)? Chyba że chodzi o to aby dla potrzeb VATu
    (ewentualnego) w ewidencji sprzedaży nievatowcy obok "zwykłej" ewidencji
    sprzedaży prowadzili też ewidencję w taki sposób jakby tymi płatnikami
    byli (tylko w uproszczony sposób)?
    Pisząc wcześniej o niezrozumiałych dla mnie rubrykach w różnych
    ewidencjach spredaży (oba przykłady ewidencji były określone jako
    "ewidencja dla zwolnionych podmiotowo z VAT") szukałam tylko wyjaśnienia
    tych moich wątpliwości.

    Mam nadzieję, że tym razem przedstawiłam to w bardziej jasny sposób...
    Jeśli znowu coś namieszałam albo wykazałam się jakąś koszmarną
    ignorancją to wybaczcie, jak pisałam zaczynam dopiero wchodzić w to
    wszystko i czasem niestety mogę pisać głupoty...