    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ewidencja ST
    Date: Sat, 8 Mar 2003 17:00:28 +0100

    On Fri, 7 Mar 2003, Bogdan Skuczyński wrote:

    >+ Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał [...]
    >+ > > 3500 obowiazek

    Poproszę podstawę prawną, w szczególności podstawę do
    ukarania ! :)
    Znana mi jest treść art. 22d.1 ("Składniki
    majątku ... wprowadza się do ewidencji ... najpóźniej
    w miesiącu przekazania ich do używania.")
    Znana mi jest również treść sankcji art. 22e (sam
    sobie przeczytaj ;) - tylko powiedz co wiąże się
    z przypadkiem kiedy KUP *nie* został naliczony ??),
    jak również treść art. 22h.4, na który zwróciłem uwagę
    dzięki pewnemu wyrokowi SN, powołującemu się właśnie
    na "ujawnienie ŚT".
    Rozumiem że wyciągniesz paragraf KKS ? (dawno nie
    czytałem...)

    >+ Ale jeżeli nie był zakupiony na FV i nigdy nie odliczano z tego tytułu
    >+ pod.Vat ?
    >+ Jedynie w KPIR wykazuje się jako KUP koszty związane z eksploatacją.

    Z tej strony - pamiętam że był kiedyś inny niż ww. wyrok
    (też SN, nie NSA - chyba przeszło całą ścieżkę) że "ŚT nie ujęte
    w ewidencji ale faktycznie używane do celów DG należy traktować
    jako ŚT" - poszło o sprawę zapłacenia podatku dochodowego przy
    sprzedaży; krótko mówiąc: fakt niewpisania do EŚT i nieodliczania
    rat amortyzacyjnych nie zwalnia z obowiązku stosowania art. 14.2

    >+ Np.
    >+ używam samoch.ciężarowy zakupiony na umowę kupna sprzedaży do celów DG.
    >+ Do księgi wpisuję wszelkie koszty związane z eksploatacją tj. paliwo ,
    >+ drobne naprawy. ale nie chcę żeby to był ŚT. Muszę go wpisać do ewidencji
    >+ czy nie ?

    IMHO byłby to właśnie nieujawniony ŚT.
    Nic nie zyskujesz, ew. tracisz na podatku przy sprzedaży.
    Ciekaw jestem jaka była podstawa ukarania, o którym była mowa.
    *Za co* ukarano twoją znajomą - oczywiście nie merytorycznie
    (fakt znamy), tylko formalnie: paragraf ?

    pzdr, Gotfryd