eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDziałalnośc, budowa i pożyczka hipot. na osobe fizyczną › Re: Działalnośc, budowa i pożyczka hipot. na osobe fizyczną
    From: Marcin Żyła <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Działalnośc, budowa i pożyczka hipot. na osobe fizyczną
    Date: Wed, 30 Nov 2005 22:34:28 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wzięta *w celu* gospodarczym. Bo tylko wydatki "poniesione
    > w celu" mogą być KUP.
    > Na pewno widzę problem jeśli byłaby to np. pożyczka na
    > cele mieszkaniowe, konsumeckie albo inne cele osobiste.
    > Kiedyś wyrażałem zastrzeżenie *w ogóle* jeśli pożyczka
    > nie ma jasno określonego (w umowie) celu (że "na DG")
    > acz zostałem zakrzyczany :)
    > Znaczy powiadałem tak: jak 'wezmę sobie pożyczkę' (o tak
    > sobie wezmę) to już ma *własne* środki (z tej pożyczki).
    > Przekazanie ich na cele DG już nie powoduje powstania
    > prawa do KUP. IMHO trzeba umieć udowodnić ów "cel".

    A wersja dla slabszych intelektualnie?

    Jest prowadzący działalnośc, otrzymuje porzyczke, zabezpieczenie na
    hipotece osoby trzeciej.
    Cała kasa co do zł idzie na budowe ŚT.
    Ale odsetki też by się przydało wpisać w koszt...

    Jak dobrze zrozumiałem Twoje info, to:
    mając kase można budować, wszystkie koszty budowy NIE BĘDĄ KUP, bo się
    to wszystko zsumuje do wyceny ŚT? Czy gdzieś pokręciłem?

    > UWAGA: dywaguję.
    > 1. po oddaniu częsci "kompletnej i nadającej się do użytkowania"
    > przyjęcie do EST i amortyzacja
    > 2. po oddaniu każdej dającej się uznać za "kompletną" część
    > (i to nie tylko części w sensie gwometrycznym, czyli kolejnych
    > pomieszczeń, ale również części w sensie funkcjonalnym - czyli
    > np. instalacji do ogrzewania, odkurzania :) czy czegoś tam)
    > stosownie do przepisu o "ulepszeniu" podwyższenie WP o wartość
    > ulepszenia i dalsza amortyzacja (już z podwyższoną ratą).

    Czyli w sumie taka ratalna budowa i wstawianie w EST, jest lepsze z
    puntu widzenia stawki amortyzacji?
    > Nie wiem czy dobrze gdybam - ale tak mi wychodzi i inaczej
    > nie chce :)

    > Konieczność pilnowania jak w zegarku wpłat na PIT-4 ?? ;)

    No, tyle to chyba da rade ;-)

    A jak liczyc VAT od ych wszystkich zakupionych rzeczy które później
    staną się ŚT?
    Pzdr MZ