  • Data: 2015-07-14 12:35:01
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 12 Jul 2015, Borys Pogoreło wrote:

    (o Radzie Rodziców)

    > Ale co ciekawe NIP może (mogła) otrzymać. Polecam sprawdzić 5272304455.

    W sprawie formalnej - brak zdolności prawnej i zdolności sądowej
    nie ma nic do możliwości istnienia podmiotowości podatkowej.
    Podmiotowość ta może być ograniczona (nawet tylko do jednego podatku).

    Pierwszym z brzegu przykładem jest przecież S.C. - podmiot, który
    "zdolności" nie ma, a identyfikowany przez NIP może być.

    Jak przyjdzie do sądzenia się, to oddzielnie działa wyrok od strony
    cywilnej (na wspólników), a pośrednio podatkowo (sumaryczne
    solidarne roszczenie lub zobowiązanie działa "jakby SC była podmiotem",
    również dla rozliczenia podatków, przy czym podział wynika już
    z kryteriów właściwych dla umowy spółki, a nie roszczenia lub
    zobowiazania).

    > Ale generalnie jest to "byt nieokreślony", bo niby oficjalnie nie ma
    > osobowości prawnej, ale akceptuje się zawieranie umów przez rady (ciekawe
    > co na to by powiedział sąd, gdyby do tego doszło).

    Ja tam sędzią nie jestem, ale jakbym musiał, to bym powiedział że
    *rodzice* udzielili *pełnomocnictwa* do danej czynności konkretnej
    osobie (na podstawie wspólnie podjętej decyzji).
    Stroną umowy są rodzice.
    Art.95.1 KC i do widzenia, następny proszę.

    pzdr, Gotfryd