  • Data: 2015-07-14 13:12:50
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 Jul 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ni o to pytam. Pytam, czy obracanie pieniędzmi nie implikuje jakiegoś
    > problemu podatkowego.

    Samo "obracanie pieniędzmi" jeszcze nic nie implikuje.
    Liczy się po co (lub za co bądź na co) są "obracane".

    > No bo jak ja (taki hepotetyczny, co nie ma
    > działalności) np. będę kupował Urządzenia i sprzedawał Urządzenia na Allegro
    > np. to przyjdzie US i powie ,,prowadzisz niezarejestrowaną działalność, ale
    > prowadzisz''.

    Dobrze powie.
    I na dzień dobry może walnąć mandatem za brak uproszczonego
    rejestru VAT :>

    Ale jeśli *KONKRETNIE TY* kupisz wraz z inną konkretną osobą
    na onymże allegro jakiś towar "na spółę", choćby po to, żeby
    koszty przesyłki podzielić na pół, do tego *bez zysku*, albo
    nawet odsprzedasz nadmiar który kupiłeś dlatego, że dało się
    kupić tylko "paczkę po pięć", to nikt się tego nie przyczepi.
    Nie ma jak.

    Przeciwnie, gdzieś tam na przełomie tysiącleci SN (ówcześnie
    pełnił rolę "nadzoru nad NSA") orzekał o dopuszczalności
    prowadzenia takich czynności również w ramach DG.
    Nie wiem czy widzisz hak: jak coś kupujesz "dla siebie",
    również "na swoją DG", to dostajesz JEDNĄ fakturę.
    A jak odsprzedajesz komuś np. "nadmiar prądu" to przecież
    stanąłbyś przed problemem prawa do sprzedaży energii
    (jakieś koncesje, akcyzy itp).
    I w ten sposób usankcjonowano pojęcie "refaktury" (jako
    faktury dokumentującej takie właśnie "wspólne zakupy do
    podziału bez zysku").

    > MMM zrobił sobie kopię, albo faktura była w PDFie i jest u niego na mejlu
    > albo kupował dużo w tym sklepie i dostał podziękowania... Nie rozważaj
    > prawdopodobieństwa tego zdarzenia ale skutek prawny, bo ten mnie ciekawi.

    Skutek prawny jest prosty - bardzo trudno będzie podważyć domniemanie,
    że celem zakupu rzutnika była darowizna tegoż rzutnika na rzecz szkoły.
    Ponieważ darowizna została wykonana (rzutnik poszedł do szkoły),
    świadkowie są, nie ma nad czym rozważać.

    [...]
    > No wiesz, ostatnio kupowali rzutnik. A spadkobiercy np. śp. wujka mojej żony
    > to wzięli nawet otwarte torebki z cukrem i inne rzeczy, które my byśmy
    > zutylizowali ASAP.

    Rozrzutnik.

    > Więc jakby wykryli rzutnik za 2kzł to by na pewno się zgłosili...

    Ale primo mieliby po 1/30 rzutnika (czy ile tam dzieci było w klasie),
    a secundo jak wyżej.
    Został on już darowany.
    A szkoła podmiotowość prawną owszem, MA :)

    Liwiuszu, ale pewne skutki uboczne są.
    Choćby ta komplikacja z kasą rejestrującą.

    pzdr, Gotfryd