  • Data: 2015-07-14 13:25:38
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Jul 2015, Kviat wrote:

    > Po pierwsze masz problem: co to znaczy połówkowo? Pół żarówki? Pół komputera?
    >
    > Po drugie, szkoła będzie miała problem: jak wprowadzić do ewidencji (ŚT?) pół
    > komputera? Połowa komputera nie nadaje się do użytku.

    W sprawie formalnej - zarzut do odalenia.
    Po pierwsze doskonale wiesz, że chodzi o ułamkowy udział we własności,
    więc o ile zastrzeżenia i ewentualną ironię pod kątem "połówkowości"
    popieram (zaraz oberwę od Przemka), o tyle dalsze wnioski są nieuprawnione
    (przynajmniej tak długo, jak długo Przemek by się tak nie wyraził);
    po drugie wiesz, że dla amortyzacji przewidzania jest również "obsługa"
    ST nie stanowiących własności podatnika, jasne jest więc że można
    zwyczajnie "złożyć" obie części przepisów, a po trzecie wszyscy wiemy,
    choć może nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że te jak rzekliście
    "pół rzutnika" (a faktycznie połowa udziału) podlega darowiźnie na
    rzecz szkoły.
    Na mój gust, nic nie stoi na przeszkodzie DOMNIEMANIA takiego
    obrotu spraw na podstawie art.65 KC
    Ergo, szkoła może sobie wybrać, czy poddać amortyzacji udział w połowie
    wartości rzutnika, czy poddać amortyzacji połowę wartości rzutnika
    (całego), z tym samym skutkiem :>

    > Po trzecie, nie da się sprzedać "pół komputera".

    To jak wyżej :)

    > Czy "rada rodziców" to jakaś zorganizowana forma (w sensie podatkowym)?

    Przyznam się, że zaintrygowało mnie.

    Wszak zdolność prawna NIE JEST kryterium "innego podmiotu" który
    mógłby otrzymać NIP.

    > Żeby szkoła mogła użytkować ten sprzęt (wprowadzić go do ewidencji) to
    > musiałaby:
    > a) otrzymać darowiznę połowy od RR

    Przyjmuję a priori że to ma miejsce.

    > Najprościej: jako nabywca _całego_ sprzętu szkoła (bo to chyba szkoła ma
    > użytkować sprzęt, a nie RR?). Ale szkoła _na_piśmie_ wskazuje RR jako
    > płatnika połowy ceny. I niech się oni bujają w swoich rozliczeniach.

    IMVHO dobrze prawisz, ale księgolog szkoły powie że "niedasię" :)

    pzdr, Gotfryd