  • Data: 2015-07-14 21:17:06
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: klaus <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-07-2015 o 19:01, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Chyba nie, o ile został wprowadzony w błąd "któremu nie mógł
    > łatwo zapobiec".
    >
    > Ale z powodu wyżej - dane "oczywiście niemożliwe" - IMVHO klasyfikuje
    > się pod:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,216,,201
    50701,ustawa-z-dnia-10091999-r-kodeks-karny-skarbowy
    .html

    > +++
    > Art. 62.
    > § 1. Kto wbrew obowišzkowi nie wystawia faktury lub rachunku za
    > wykonanie œwiadczenia, wystawia je w sposób wadliwy albo odmawia ich
    > wydania, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.
    > [...]
    > § 5. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu zabronionego okreœlonego
    > w § 1-4 podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    > ---

    Ciekaw jestem czy kiedykolwiek w historii ktoś został ukarany za
    "wystawia je w sposób wadliwy" w kontekście danych nabywcy na FV.
    Nie wyobrażam sobie kwestionowania przez sprzedającego danych nabywcy
    podawanych przez tegoż tym bardziej że fakturę może wziąć dowolny
    podmiot z całego świata.
    Dlatego dalej twierdzę że szanse na ukaranie wystawcy faktury nawet za
    wpisanie "Kubuś Uszatek" są bliskie 0.
    W sumie mógłbym to sprawdzić doświadczalnie, dość niedawno zamiast nazwy
    firmy podałem miasto i taką dostałem fakturę.