  • Data: 2015-07-20 17:55:37
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: klaus <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20-07-2015 o 17:15, J.F. pisze:
    > Użytkownik "klaus" napisał w wiadomości grup

    > Google twierdzi nieco inaczej.
    > O oleju opalowym juz pisalem, teraz doszly odwrotne obciazenia,
    > papierosy
    > http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/250-dokumentacja/251
    -faktury/294-wystawianie-faktury/182003-dane-weryfik
    acja-danych-faktura.html

    > http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/250-dokumentacja/251
    -faktury/294-wystawianie-faktury/166700-dane-faktura
    -weryfikacja-danych.html

    > leki
    > http://www.rynekaptek.pl/prawo/czy-aptekarz-ma-obowi
    azek-weryfikacji-komu-sprzedaje-lek-na-fakturze,9292
    .html

    > MOSS
    > http://fakturavat.org.pl/fakturowanie-vat-moss/
    >
    > Za to w takim "normalnym" przypadku ... no ciekaw jestem - kontrola
    > sprawdza, ze dane nabywcy sa nieprawidlowe, i co wtedy ?
    >
    > J.

    Dziękuję za linki, o ile dobrze zrozumiałem to potwierdzają moją ogólną
    tezę.
    W skrócie:
    "Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma obowiązku, wynikającego z przepisów ustawy
    o podatku od towarów i usług oraz przepisów wykonawczych do powyższej
    ustawy, nakładającego na sprzedawcę obowiązek weryfikacji danych
    podawanych przez nabywcę towarów, na podstawie których wystawiana jest
    faktura VAT na rzecz podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą.
    Jednocześnie Wnioskodawca uważa, że wystarczające jest ustne podanie
    przez nabywcę danych potrzebnych do wystawienia faktury.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w
    sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za
    prawidłowe."