  • Data: 2015-07-14 12:42:56
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 Jul 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jak mają w takim razie wydać pieniądze i coś kupić, skoro twierdzisz, że nie
    > mają zdolności prawnej do zawarcia umowy i kupna ode mnie urządzenia?

    Najprościej poprzez skorzystanie z art.95.1 KC.
    Przez przedstawiciela.
    Ale przecież nie ma zakazu, żeby wszyscy przyszli do Ciebie i osobiście
    potwierdzili, że chcą. Mogą.
    Ale nie mają obowiązku (art,95.1 jednoznaczenie wskazuje, że nie można
    ODMÓWIĆ komuś prawa do działania poprzez przedstawiciela lub
    pełnomocnika!)

    IMVHO wniosek z dyskusji jest prawidłowy - kupują rodzice.
    "osobiście", czyli podlegają pod kasę rejestrującą.

    Dodam, że kryterium jest (dla sprzedającego) dość proste: jeśli
    ktoś jest uprawniony do działania podatkowo jako "inny podmiot"
    (bo wszak fakt braku zdolności prawnej lub sądowej NIE PRZESĄDZA
    o tym, że dany podmiot NIE MOŻE występować "na prawach firmy",
    że tak ujmę kryterium kasy rejestrującej), to ten podmiot
    tak zwyczajnie i po prostu ma NIP (a przynajmniej może mieć,
    bo "powinien" dopiero jak ma przychody).
    Jak mają NIP to IMVHO podatnik/sprzedawca jest "czysty" :)

    Uwaga, gbybam - na mój rozum najlepiej by było, jakby szkoła
    dokonywała zakupu (ew. zakupów w ogóle), ze środków rady rodziców.
    Jeśli szkoła przed tym będzie się bronić bo "nie może
    zaksięgować", to obawiam się, iż wniosek o kasie rejestrującej
    jest słuszny - sprzedaż dla RR powinna być wliczana do limitu.

    pzdr, Gotfryd