    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dotacje Paypal a urząd skarbowy
    Date: Thu, 15 Oct 2009 12:12:00 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 15:09:12 -0700, domino773 napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Chciałbym umieścić w internecie swoje programy i wydać je na licencji
    > donationware, czyli w wielkim skrócie zezwolić użytkownikom na bezpłatne
    > pobieranie i korzystanie z nich. Chciałbym także umieścić link do
    > serwisu Paypal, gdzie użytkownik - wg własnego uznania, mógłby mi
    > przesłać tzw. darowiznę (Paypal Donation) aczkolwiek wpłata taka byłaby
    > zawsze opcjonalna, głównie w wysokości $5 lub $10 od osoby.
    >
    > Nie wystawiłbym żadnego rachunku cz faktury bo nie mam osobowości
    > prawnej.
> [...]

    Proponuję inny zestaw pytań:

    1. Czy to jest działalność gospodarcza czy dysponowanie prawami
    autorskimi?

    2. Czy to będą darowizny czy dochód ze źródła określonego w pkt 1.?

    3. Jeśli to nie są darowizny, to czym jest udostępnienie programów tym
    którzy nie zapłacą?

    Kto odpowie?

    Ja nie odważyłbym się na coś takiego nie mając odpowiedzi na te pytania w
    postaci formalnej indywidualnej interpretacji skarbówki.