    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Delegazcja zagraniczna a podatek
    Date: Mon, 3 Jan 2005 12:08:01 +0100

    > ...*do limitu*...
    > A o ile na delegacje krajowe jest limit *tylko* na kwoty ryczałtowe
    > (dieta, nocleg...) to na zagraniczne AFAIK jest limit "czasowy".
    > AFAIK właśnie określony miesięcznym wymiarem.
    > Ale nie umiem chwilowo zlokalizować z czego to wynika :)

    bo chyba nie ma, natomiast istnieje interpretacja "na gębę" z mf, że pobyt
    powyżej miesiąca podlega definicji "wypożyczenia" pracownika bądź stałego
    świadczenia usług za granicą co oczywiście podlega odrębnym przepisom. jak
    do tej pory nie miałam jednak takiej sytuacji to nie przyglądałem się temu
    poglądowi

> [...]
    > a) podróży służbowej pracownika,
    >
    > b) podróży osoby niebędącej pracownikiem
    >
    > - do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub w przepisach
    > wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy w sprawie
    > wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących
    > pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej
    > jednostce sfery budżetowej, z tytułu podróży służbowej na
    > obszarze kraju oraz poza granicami kraju, z zastrzeżeniem
    > ust. 13,
    > ---
    >
    > ...i wyraźnie zapisano że jest to zwolnienie "do wysokości" !!

    No i właśnie o to chodzi! Delegacja nie jest wymieniona "enumeratywnie" jako
    przychód, co w połączeniu z zapisem 21.1.16 daje nam podstawę prawną.( no
    chyba, że wrócimy do tradycji orzecznictwa komunistycznego w stylu "inne
    ważne przyczyny państwowe" lub słynnego art.99 dawnej ustawy karno-skarbowej
    świętej pamięci)
    natomiast podstawą prawną limitów jest rozporządzenie ministra pracy i
    polityki społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. (Dz.U. nr 236 poz.1991 ze
    zmianami) i tam co ciekawe też nie ma ani słowa o ograniczeniu czasowym,
    mimo szczegółowego określania limitów kwotowych na poszczególne kraje