  • Data: 2005-01-03 11:35:09
    Temat: Re: Delegazcja zagraniczna a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 3 Jan 2005, Faust wrote:
    [...]
    >+ > (dieta, nocleg...) to na zagraniczne AFAIK jest limit "czasowy".
    >+ > AFAIK właśnie określony miesięcznym wymiarem.
    >+ > Ale nie umiem chwilowo zlokalizować z czego to wynika :)
    >+
    >+ bo chyba nie ma,

    Mi się wydaje że rok temu był jakiś "szum w prasie" jak to "pracownikom
    zagranicznym" dołożono. I *zdaje mi się* że to był konkretny
    przepis... ale - "nie widzę" :)

    >+ > ...i wyraźnie zapisano że jest to zwolnienie "do wysokości" !!
    >+
    >+ No i właśnie o to chodzi! Delegacja nie jest wymieniona "enumeratywnie" jako
    >+ przychód

    Nieprawda - pisałem. Skoro opis nie starcza to zacytuję:
    ++++
    Art. 12. 1. Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy,
    pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się
    wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną
    świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło
    finansowania tych wypłat i świadczeń [...]
    i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość
    została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne
    ponoszone za pracownika [...]
    ----

    Dopiero te wypłaty które są *jawnie* wyłączone nie stanowią
    podstawy opodatkowania...

    >+ co w połączeniu z zapisem 21.1.16 daje nam podstawę prawną.( no
    >+ chyba, że wrócimy do tradycji orzecznictwa komunistycznego w stylu "inne
    >+ ważne przyczyny państwowe"

    Nie, zapis powyżej jest wyraźny: wszystko co wprost lub pośrednio
    wypłaca się pracownikowi. Z wyjątkiem zwolnionych w innych punktach
    oczywiście :)

    >+ natomiast podstawą prawną limitów jest rozporządzenie ministra pracy i
    >+ polityki społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. (Dz.U. nr 236 poz.1991 ze
    >+ zmianami) i tam co ciekawe też nie ma ani słowa o ograniczeniu czasowym,
    >+ mimo szczegółowego określania limitów kwotowych na poszczególne kraje

    Acha.
    Jak się potknę o jakieś dane skąd ten miesiąc się brał spróbuję nie
    zapomnieć poinformować :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)