  • Data: 2013-02-17 03:57:33
    Temat: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news.task.gda.pl wrote:
    > Dziękuję Ci, Witek, że pamiętałeś o mojej sprawie i poświęciłeś czas na
    > znalezienie tego oświadczenia.
    >
    > Napiszę tylko, że nie znam się na prawie i zgóry przepraszam za - być
    > może - głupie pytania, które wynikają z mojego braku wiedzy. Zrozum
    > mnie, to moja pierwsza sprawa w Urzędzie dotycząca darowizny i chcę się
    > tylko upewnić, czy wszystko jest w porządku...
    >
    > 1. Weszłam na stronę
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1983045
    0207 i sprawdziłam
    > tę Ustawę. Art 4a mówi jednak o... budynkach mieszkalnych... Czy
    > rzeczywiście mam wpisać ten Art 4a, czy zamienić go na jakiś inny (jaki?)?

    tak z głupia zapytam

    czytalas art 4 czy art 4A ?

    Art. 4a.
    1. Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych
    przez małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i
    macochę, jeżeli:
    1) zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania
    obowiązku podatkowego powstałego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-8 i
    ust. 2, a w przypadku nabycia w drodze dziedziczenia w terminie 6
    miesięcy od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu stwierdzającego
    nabycie spadku, z zastrzeżeniem ust. 2 i 4, oraz
    2) udokumentują - w przypadku gdy przedmiotem nabycia tytułem darowizny
    lub polecenia darczyńcy są środki pieniężne, a wartość majątku nabytego
    łącznie od tej samej osoby w okresie 5 lat, poprzedzających rok, w
    tórym nastąpiło ostatnie nabycie, doliczona do wartości rzeczy i praw
    majątkowych ostatnio nabytych, przekracza kwotę określoną w art. 9 ust.
    1 pkt 1 - ich otrzymanie dowodem przekazania na rachunek bankowy nabywcy
    albo jego rachunek prowadzony przez spółdzielczą kasę
    oszczędnościowokredytową lub przekazem pocztowym.

    > 2. Po wpisaniu do Google frazy: "Dz.U z 1997 r Nr16, poz 89", kliknęłam
    > na link odsyłający do strony
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1997016
    0089 i znalazłam tam
    > informację, że: "Status aktu prawnego: uznany za uchylony"... Czy
    > rzeczywiście mam wpisać dokładnie tę frazę, mimo że status prawny tego
    > aktu uchylony?

    zauwazylas "z poznieszymi zmianami" ?

    0207

    sciagnij "tekst ujednolicony"

    > 3. Napisałeś, że: "(...) z pozniejszymi zmianami w brzmieniu
    > obowiązujacym w dniu (data darowizny)". Czy wpisać tu datę wysłania
    > przez mamę przelewu, czy datę wpływu przelewu na moje konto?

    napisz "po dniu <data wyslania przelewu przez mame>".

    Bez znaczenia.
    rownie dobrze moglabys napisac "w 2012 roku"..

    > PS. Witek, doceniam Twoją pomoc. Gdyby Ci się chciało w jakiś sposób
    > odnieść do tego, co napisałam w odpowiedzi do Gotfryda dzisiaj o 22:42,
    > to... po prostu bardzo bym się cieszyła :-)

    zaraz poczytam