  • Data: 2013-02-17 23:20:59
    Temat: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź, Witek :-)

    ,,Niniejszym oswiadczam ze w dniu d.m.y przekazałam mojej corce, (...)"

    Czyli tutaj NIE podaję dnia, w którym otrzymałam pieniądze na konto, ale
    dzień, w którym mama ZLECIŁA w banku dokonanie przelewu (czyli dzień
    PRZED otrzymaniem pieniędzy)...

    ,,(...) kwotę xxx zl (slownie ... złotych) tytułem darowizny
    nieopodatkowanej (...)"

    To ma być suma tych 4 przelewów? Czy raczej mama powinna napisać o 4
    darowiznach po X zł oraz że łączna kwota darowizn wyniosła XXXX zł ?

    Wiem, że mogę poprosić Urzędnika o potwierdzenie dostarczenia tego
    zgłoszenia SD-Z2, ale co z oświadczeniem, które może mi się przydać w
    przyszłości, kiedy mojej już nie będzie (mam nadzieję, że nieprędko to
    nastąpi, ale trzeba przecież taką sytuację założyć)?

    Potrzebuję 3 oświadczeń: 1 dla Urzędu, 2 dla mamy, 3 dla mnie. Czy:
    - wydrukować 1 oświadczenie, poprosić mamę o podpis na tym 1, a resztę
    zeskanować razem z tym podpisem mamy?
    - wydrukować 3 oświadczenia i poprosić, żeby mama podpisała się na
    każdym z nich? A może jeszcze inaczej?

    Trzeba dopisać do oświadczenia, że zostało ono ,,sporządzone w X kopiach,
    po 1 dla każdej ze stron i 1 dla Urzędu" czy może taki dopisek nie jest
    konieczny?

    Urzędowi mogę dać kopię, czy musi być to koniecznie oryginał?

    Oryginał chyba mnie najbardziej by się przydał, gdybym ewentualnie
    musiała coś po latach udowadniać/wyjaśniać, prawda?

    Pozdrawiam,
    Ania