  • Data: 2013-02-18 09:58:01
    Temat: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 16 Feb 2013, news.task.gda.pl wrote:

    > A jakie mogą na nas czekać pułapki? Na co musimy uważać?

    Rzuć okiem na definicję darowizny i ew. archiwum.
    Pamiętać trzeba, iż darowizna:
    - wymaga aby nie było NIC W ZAMIAN. Nie mam pojęcia czy stosowane są
    jakieś "rutynowe" haki, ale z rzadka trafia się opis iż na tym
    ktoś się wyłożył :>, podejrzewam że gadając o co go nie prosili
    - w uproszczeniu mówiąc "zamiaru", o czym już wiesz, czyli nie
    przechodzi wersja zostawienia nienależnie otrzymanego majątku

    Trzeci element tu nie wchodzi w rachubę skoro mowa o przekazaniu
    pieniędzy (chodzi o "kosztem swojego majątku" - nie mogą więc
    być darowizną świadczenia, które nie były majątkiem w momencie
    czynienia zobowiązania, czyli np. "zrobienie czegoś" o ch-rze
    usługi).

    > Jeśli Urząd powie mi, że nie uznaje mojego zgłoszenia za darowiznę,

    Witek napisał, ale jeszcze raz i wyraźnie: podatnik NIE MA
    PYTAĆ, podatnik ma ZŁOŻYĆ DOKUMENTY.

    > Gotfryd, wspomniałeś o listach poleconych...

    Nie, to dopiero jak urząd postanowi się burzyć :)
    Zwróć uwagę, że działa to tak: jak będziesz rozmawiać z urzędnikiem,
    to może się zdarzyć, że chce czegoś czego przepisy nie wymagają.
    Ale jak urząd ma wezwać na piśmie, to już sobie własne wymagania
    przemyśli, bo trzeba podać podstawę prawną.
    To się może zdarzyć, ale jest już mniej prawdopodobne.

    pzdr, Gotfryd