  • Data: 2011-05-09 05:03:43
    Temat: Re: Darowizna od rodziców, zakup mieszkania
    Od: Przemolo <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-08 22:54, witek pisze:

    > jest w ustawie o podatku od czynnosci cwyilnoprawnych.
    > zdaje sie zgloszenie musi byc w ciagu 14 dni, zeby zalapac sie na
    > zwolnienie od podatku.

    Tak, to jest czytelne i można poczytać o warunkach tej nieopodatkowanej
    darowizny.

    > co do wykorzystania, nei powinno byc problemu.

    No co do tego osobiście mam właśnie wątpliwość - tak jak napisałem na
    początku, niech będzie tak, że np. małżonkowie mają jakąś tam kwotę
    wspólnych oszczędności - np. 100tyś zł.
    Do tego mąż dostaje pożyczkę od swoich rodziców 50tyś (żeby nie płacić
    podatku zgłasza wszystko odpowiednio do US, a kwota trafia na jego konto
    przelewem), tak samo żona dostaje od swoich rodziców np. 50tyś w
    pożyczce i dodatkowo np. 50tyś jako darowiznę (którą też dostaje na
    konto i zgłasza do US) - najbardziej właśnie zastanawia mnie czy mogą z
    tych pieniędzy kupić wspólnie (jako wspólność majątkowa) owe mieszkanie?
    US nie przyczepi się do niczego?
    Zastanawiałem się czy nie trzeba tu jeszcze jakichś dodatkowych
    rozszerzeń wspólności majątkowej przed notariuszem spisywać.