  • Data: 2011-05-16 07:17:04
    Temat: Re: Darowizna od rodziców, zakup mieszkania
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-05-2011 16:00, Gotfryd Smolik news rzecze:

    > Czy może wypada uznać, "albo" dotyczy wyłącznie przedmiotu
    > rozważań (stanu "współwłasność") lecz nie dotyczy podmiotów,
    > więc współwłaśność współwłaścicieli jest (jednak) "lub",
    > a jedynie każda z nich jest odrębnie "albo"?

    Tak ja bym uważał (że przepis wymienia niejako "rodzaje
    współwłasności").

    Poza tym przychodzi mi do głowy taki casus: małżeństwo
    (wspólność majątkowa) nabywa mieszkanie własnościowe,
    z którym związana jest współwłasność ułamkowa gruntu.
    Grunt jest współwłasnością ułamkową właścicieli mieszkań,
    w tym jeden udział jest współwłasnością łączną
    rzeczonych małżonków, czyż nie?

    --
    Dominik (& kąpany)