  • Data: 2011-05-09 13:32:42
    Temat: Re: Darowizna od rodziców, zakup mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/9/2011 12:03 AM, Przemolo wrote:

    > Tak, to jest czytelne i można poczytać o warunkach tej nieopodatkowanej
    > darowizny.

    > No co do tego osobiście mam właśnie wątpliwość - tak jak napisałem na
    > początku, niech będzie tak, że np. małżonkowie mają jakąś tam kwotę
    > wspólnych oszczędności - np. 100tyś zł.
    > Do tego mąż dostaje pożyczkę od swoich rodziców 50tyś (żeby nie płacić
    > podatku zgłasza wszystko odpowiednio do US, a kwota trafia na jego konto
    > przelewem), tak samo żona dostaje od swoich rodziców np. 50tyś w
    > pożyczce i dodatkowo np. 50tyś jako darowiznę (którą też dostaje na
> [...]

    pozyczka nie jest dochodem i trzeba ja oddac wiec w ogole nie ma mowy o
    jakimkolwiek majatku wspolnym czy oddzielnym

    pamietaj, ze xxx lat US poprosi o udokumentowanie zwrotu tej pozyczki.
    jak sie nie doprosi do przekwalifikuje to jako darowizne i wowczas
    dokopie podatek od darowizny.
    wiec zbierac papierki, szczegolnie umowe pozyczki i dokumentowac zwrot kasy.

    prosciej jest dopytac sie u doradcy podatkowego co zrobic, zeby us nie
    przyczepil sie do darowizn niz kombinowac jak kon po dgore z pozyczkami.