  • Data: 2013-09-27 16:51:54
    Temat: Re: Darowizna na operacje...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Sep 2013, sqlwiel wrote:

    > Jednak prócz litery prawa (której jesteś skutecznym szermierzem)

    Khem... ile razy mam pisać, że komentuję nie to jak POWINNO być,
    lecz jak JEST?
    Zupelnie inna sprawa, że problem niewyrażenia literalnego jest
    obosieczny.

    > jest też i jego duch.

    Owszem.

    > I chwała sędziom takim jak ten, który odwalił Art. 78.4 PoRD.

    Przypomnisz, czym uzasadnił, bo nie kojarzę?

    > A moje stanowisko (na tej grupie) jest takie, że ta banda musi mieć
    > świadomość zagrożenia "gniewem ludu"

    Owszem, ale to zagrożenie jest ortogonalne do kwestii bazowania
    na literze lub duchu prawa.
    Przecież prawo może "z ducha" być zbójeckie (lub tak właśnie
    postrzegane). Prawo to nie jest sprawiedliwość.

    pzdr, Gotfryd