  • Data: 2013-09-30 14:31:45
    Temat: Re: [OT] błędy strukturalne - Re: Darowizna na operacje...
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To tylko dowód, że ustawodawca sam w nie nie wierzy.

    > Nienienie.
    > Mało. Dużo za mało.
    > Zakłada się, że może to prowadzić do SKUTECZNEJ bezprawności.
    > To że w licznej machinie urzędniczej będą urzędnicy łamiący prawo
    > jest pewne. Pytaniem jest czy mogą być pewni swojej bezkarności
    > aż do zamachu stanu (bo do tego sprowadza się potrzeba immunitetu).

    Po pierwsze, działania mogą prowadzić do skutków lżejszych niż zamach
    stanu, powiedzmy uwalenie wprowadzenia JOWów, co by było nie na rękę
    którejś grupie polityków, biznesu z nim związanego itd...

    Po drugie - działania mogą być bezprawne ale praktycznie
    nieudowadnialne. Weź udowodnij policjantowi to, że zatrzymując polityka
    do kontroli drogowej i "trzepiąc" mu papiery, robi to z powodu spisku a
    nie zwykłej urzędniczej gorliwości?

    Po trzecie - urzednicy mogą działać zgodnie z prawem, ale moga po prostu
    mieć obowiązek zadziałać automatycznie (np. aresztowaniem) na
    doniesienie ze strony obywateli którym się poseł jeden czy drugi
    naraził. I tutaj może w grę wchodzić zwykła zemsta, co wymyka się
    kryteriom opłacalności.

    > Jeśli tak, to nie ma państwa prawa i tyle.

    > Przecież to on stanowi prawo, więc w czym byłby sens łamania tego co
    > sam ustanowił, zamiast zmienić tak, żeby mu pasowało?
    > :P

    A taki sens że jeżeli na przykład ustanowił konstytucję, to do zmiany
    tej konstytucji może musieć być znacznie silniejszy niż do zabicia tego
    czy innego posła.

    > Przypominam: prawo to NIE JEST sprawiedliwość.
    > Niestety.
    > I to zupełnie pomijając problem w określeniu co jest "sprawiedliwe".

    > No, po prawdzie w tym układzie faktycznie mamy ochlokrację, skądinąd
    > odmianę demokracji. Opisana "monarchia" się nie utrzyma (nie mylić
    > z monarchą sztuk jedna, który rzeczywiście może zdążyć umrzeć
    > przed zakończeniem przetwarzania), bo mniejszości braknie.

    Ale agonia może być długa i bolesna. Nadal uważam że taka "monarchia w
    agonii" jest gorsza jeżeli chodzi o trzymanie standardów
    okołopoństwoprawnych niż demokracja z grupą osób z czasowym immunitetem.

    > W rozumieniu o którym pisałem (poruszonym przez kogoś w wątku)
    > zabieranie jednym celem dawania innym jest "zbójeckie", a jednak
    > cieszy się sporym poparciem jako "prawidłowe prawo", prawda?
    > Kto ma klasyfikować tę "zbójeckość" i orzekać że nie
    > stanowi prawa lecz bezprawie i dlaczego Ty? ;)

    Ok, więc nieporozumienie. Moje rozumienie zbójeckości to działanie za
    pomocą zabójstw, porwań, wymuszeń, szantażu, rozboju i szeroko pojętego
    gwałtu.

    p. m.