  • Data: 2013-09-27 17:34:03
    Temat: Re: [OT] błędy strukturalne - Re: Darowizna na operacje...
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Strach.
    > Poddanych jest więcej, więc monarcha musi mieć *JAKIŚ* mechanizm
    > który będzie jako tako (przez tych poddanych) uznawany, a którego
    > muszą się bać.
    > Dlatego w sporych odcinkach czasu było niezdrowo trafić przed
    > sąd monarszy, jeśli rzeczywiście były dowody, że miało się
    > coś na sumieniu.
    > Królowie podważający własne zasady na ogół za długo nie rządzili.

    Czyli obecność w systemie bezpieczników na wypadek jakby urzędnicy
    państwowi łamali prawo to dla Ciebie grubsze błedy systemowe i brak
    państwa prawa, ponieważ zakłada się że urzednicy mogą łamać prawo.

    Ale monarcha który może robić co chce, byle nie przegiął (bo jak
    przegnie to zostanie zrewoltowany), to jest ok działający system i
    państwo prawa?

    Bo w powyższym się mieści na przykład monarcha który ewentualne
    przyczyny niezadowolenia zwala na mniejszości i te mniejszości po kolei
    eliminuje.

    > Oczywiście, te zasady mogłby być "zbójeckie" w rozumieniu
    > poruszonym w niniejszym wątku, jak najbardziej, szczęśliwie
    > nie tego dotyczyło pytanie ;)

    Ale zaraz, w kawałku który niepotrzebnie wyciąłem jest mowa o państwie
    prawa. Metody zbójeckie stoją jakby w sprzeczności.

    p. m.