    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna na operacje...
    Date: Tue, 24 Sep 2013 13:03:16 -0500

    tibam wrote:
    > jeszcze raz bo mam kilka pytań:
    >
    > dobrze to zrozumiałem:
    > wziałem od ciotki X pożyczke w 2011 czyli pożyczka na mnie odpada -
    > zresztą i tak nie mam z czego spłacać
    > czy od tej ciotki X mogę przyjąć jeszcze darowizne? (2grupa 7k zł)

    tak
    pozyczki i darowizny sa oddzielne
    i tam jest przedzial czasowy w jakim sie je sumuje
    darowizny to 5 lat, pozyczli to zdaje sie 5 albo i 3 lata

    gdzies tam chyba wyzej blednie odpowiedzialem
    wydawalo mi sie, ze pisales od darowiznie nie pozyczce.
    jak brales pozyczke od ciotki to darowizne mozesz tez wziac
    kolejnej pozyczki nie mozesz wziac
    to znaczy mozesz, ale 2% dla US.

    > moja żona też może od niej przyjąć (3 grupa 5k zł) ?

    tak.

    > czy jak inna ciotka Y ( z wujkiem) też beda chcieć dać mogę to również
    > przyjąć w kwocie zwolnionej?

    tak

    > Jest to siostra mojej babci - nie umie znależć która to grupa dla mnie
    > czy dla żony - czy to w ogole jest liczone jak rodzina?

    to juz chyba III

    http://darowizny.wieszjak.pl/podatek-od-darowizn/802
    89,Jakie-sa-grupy-podatkowe-w-podatku-od-spadkow-i-d
    arowizn.html

    > Myślę też na tym obejściem - ciotka -> bratu z żoną /moi rodzice -> ja,
    > żona
    > Tylko to by musiało być np w pewnych odstępach czasu - ciotka daje we
    > wrześniu - u ojca leży na koncie ze 2 miesiące i potem on mi np w
    > grudniu,,,

    jakby ten odstep bym z kilka lat i na dodatek brat z zoną jeszcze je
    wydał a dał z czegos innego to może by nikt nie zauwazył.

    jak to polezy dwa miesiace i to jeszcze na koncie nieruszane, to jak
    tylko us dorwie wyciag z tego konta to juz mu wiecej nic do szczescia
    potrzebne nie bedzie.

    > Wole wszystkiego wypytać zanim coś bede załatwiał

    do wszystkiego to jest doradca podatkowy.

    > Jak sie powtarzam to sorki ale chce wszystko zrozumieć niż potem mieć
    > nieprzyjemności...

    tego i tak sie nie da uniknac, moga byc co najwzej mniejsze.

    jak juz chcesz isc po bandzie to wez gotowke do ręki i olej zglaszanie
    tego gdziekolwiek
    szansa, ze US sie w ogole kapnie, ze cokolwiek było gdzies tam płacone
    za zabieg jest dokładnie zerowa.

    Chyba, ze sie gdzies pochwalisz i ktoś doniesie, ze was było stac na
    prywatny zabieg.
    No chyba, ze to ktos z US przy okazji kontroli szpitala wyciagnie kwity
    i zacznie sprawdzac wplacajacych.

    co najwyzej mozesz na taka okazje wziac przyklad z profesora Biniendy i
    przeprowadzic eksperyment myslowy jakbys wowczas odpowiedział na pytanie
    z US skad mieliscie pieniadze.

    A w ogole to kombinujesz strasznie dla kilkuset zlotych

    nawet jakbys wzial pozyczke od ciotki, to 2% od 30 tys to jest 600 zl.

    a nawet jakby ci to ciotka za jakis czas darowała i nie musialbys tego
    potem spłacic, to to juz nie jest darowizna, tylko odpuszczenie długu i
    to zdaje się tez jest tylko kolejne 2%

    Wiec formalnie to wszystko gora 1200 zl

    liwiusz też ci dał pomysł i to całkiem niegłupi
    daj jej weksel własny z długim terminem wykupu.

    A potem ewentualnie zapłac 2% od darowanego weksla. wszystko 600 zl
    niewarte to nawet czasu spedzonego przed komputerem zeby szukac jak tu
    zakombinowac.

    ja bym poszedl na weksel a jak sie boisz to na pozyczke plus darowizny
    ile sie da