  • Data: 2003-11-06 07:32:00
    Temat: Re: Darowizna mieszkania
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "kupili od gminy". Znaczy że pozorna własność (pt. "własność
    > spółdzielcza" w rachubę nie wchodzi :), a problem poniżej...
    > nie wiem czy ma wpływ na podatek...
    > Działka... no tak, działka nie jest "pod zwolnieniem", o to
    > chodziło ?

    tak, tylko że z reguły jest to jakis malutki ułameczek który raczej zawsze
    mieści się w kwocie wolnej (wartośc mniejsza niż 9637zł) o ile wcześniej nie
    było innych darowizn(oczym zresztą wspomniałeś)... tak sie tylko uczepiłem ;)

    > ....tak dla ścisłości muszę się zgodzić, że może wystąpić
    > zjawisko dzierżawy wieczystej, również z "własnością"
    > mylonej... :)
    > Jak się ma dzierżawa wieczysta do zapisu o darowiźnie,
    > skomentujesz ?

    wieczyste użytkowanie (czyli dzierżawa na 99 lat) też pod zwolnienie z art.
    16 nie podlega, podatek oblicza sie tak jak od wartości działki