  • Data: 2003-11-05 16:16:02
    Temat: Re: Darowizna mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Nov 2003, Slayer wrote:
    [...]
    >+ wieczyste użytkowanie (czyli dzierżawa na 99 lat) też pod zwolnienie z art.
    >+ 16 nie podlega, podatek oblicza sie tak jak od wartości działki

    Acha, thx. Przynajmniej wiedziałem że dzwonią ;)

    To dla spokoju sumienia brakuje mi tylko informacji czy zasada "czyj
    grunt tego budynek" dotyczy również "własności" lokalu w budynku
    pod którym ziemia jest dawana w dzierżawę: wg ustawy jak jednemu
    lokatorowi sprzeda się "ziemię na własność" to trzeba tak sprzedać
    wszystkim, takoż jeśli jeden załapie się "na wieczystą dzierżawę"
    to kolejni też już muszą. No i czy wtedy "lokal mieszkalny"
    jest własnościowy czy też w dzierżawie ... ? :) Tj czy twój
    tekst odnosi skutek (podatkowy) dla *całej* nieruchomości ? Bo
    można go tak przeczytać (skoro "jak dla działki" to znaczy że
    chodzi o budynek...) :)
    (BTW: mi to w tej chwili niepotrzebne, tylko zaciekawił mnie
    sam problem a szukać mi się nie chce ;) !).

    pozdrowienia, Gotfryd