  • Data: 2003-11-09 13:43:11
    Temat: Re: Darowizna mieszkania
    Od: "Rafał" <r...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Tytułem uściślenia -
    mieszkanie ma 53m2 i znajduje się w budynku 10-piętrowym. W związku z tym
    rodzice kupili również jakiś ułamek gruntu na którym stoi budynek (z tego co
    wiem, to z uwagi na brak odpowiednich uregulowań prawnych jest to dzierżawa
    wieczysta tego gruntu).

    Czytając odpowiedzi z przykrością muszę stwierdzić, że jestem właścicielem
    domu. Tak naprawdę to współwłaścicielem. Czy dobrze rozumiem, że w takim
    przypadku ulga, o której mowa mi nie przysługuje. Jak w związku z tym
    wygląda moja sytuacja podatkowa?

    Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł - może mógłbym przepisać to
    mieszkanie na moją córkę. Jedyny kłopot polega na tym, że ma ona 3 miesiące.
    Przy okazji - od jakiego wieku mogłaby się ona stać właścicielką
    nieruchomości?

    Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję za pomoc,
    Rafał