  • Data: 2003-11-06 18:26:46
    Temat: Re: Darowizna mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Nov 2003, Slayer wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >+ > To dla spokoju sumienia brakuje mi tylko informacji czy zasada "czyj
    >+ > grunt tego budynek" dotyczy również "własności" lokalu w budynku
    >+ > pod którym ziemia jest dawana w dzierżawę
    [...chodziło o wieczystą...]
    >+ jest jakiś wyjątek w prawie rzeczowym w KC(?)

    Już zweryfikowałem (choć w starym tekście KC, ale pewnie to
    się nie zmieniło): art. 235.
    [...]
    >+ tak, dla całej, ale z reguły jeżeli dochodzi do takiej sprzedaży to jest juz
    >+ przeprowadzony podział fizyczny nieruchomości i są wydzielone lokale

    To by było bez znaczenia :)
    Żeby być właścicielem lokalu (a nie "właścicielem" w znaczeniu
    "prawa do lokalu spółdzielczego") trzeba mieć współwłasność
    w budynku. Jak z tego wynika - jest spełnione.
    Krótko mówiąc: wykluczyliśmy możliwość że (dzięki danym
    pytającego - "kupione od gminy") to nie jest "prawdziwa"
    (współ)własność budynku, czyli moje czepianie się twojego
    czepiania się było uzasadnione :)

    pozdrowienia, Gotfryd