  • Data: 2014-02-15 13:28:54
    Temat: Re: Darowizna
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nieporozumienie.
    > Na wstępie zastrzegę, że w tym przypadku jest to bez znaczenia
    > (o czym dalej), ale Twoja argumentacja jest nie na miejscu.
    > Witek nie pisze o "podatku od zarobienia", lecz o "podatku od
    > niezarobienia".
    > Nazywa się to "nieodpłatne świadczenie", ma miejsce wtedy, kiedy
    > "w warunkach rynkowych" za coś trzeba by było zapłacić, a dostajesz
    > to za darmo. Albo taniej (w praktyce: istotnie taniej).
    > Korzystanie z mieszkania bez płacenia czynszu (użyczenie) podpada
    > właśnie pod tę kategorię.
> [...]
    Zgadza się, jednak o ile można zrozumieć coś takiego w przypadku osób
    obcych (od razu pojawia się pytanie, czy jednak nie było zarobku "pod
    stołem"), w przypadku najbliższej rodziny jest to trochę nie na miejscu.
    Sam miałem w początkach działalności gospodarczej samochód użyczony od
    rodziców i nie widzę w tym nic niezwykłego, chociaż może powinienem.

    Maciek