  • Data: 2014-02-15 01:27:59
    Temat: Re: Darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Feb 2014, Maciek wrote:

    > Nie. Użyczyła mieszkanie najbliższej rodzinie, trudno więc by próbowała
    > na tym zarobić.
    ^^^^^^^^^^^^^^

    Nieporozumienie.
    Na wstępie zastrzegę, że w tym przypadku jest to bez znaczenia
    (o czym dalej), ale Twoja argumentacja jest nie na miejscu.
    Witek nie pisze o "podatku od zarobienia", lecz o "podatku od
    niezarobienia".
    Nazywa się to "nieodpłatne świadczenie", ma miejsce wtedy, kiedy
    "w warunkach rynkowych" za coś trzeba by było zapłacić, a dostajesz
    to za darmo. Albo taniej (w praktyce: istotnie taniej).
    Korzystanie z mieszkania bez płacenia czynszu (użyczenie) podpada
    właśnie pod tę kategorię.
    Jak chcesz się zdziwić, to parę lat temu od użyczenia płaciło się
    PODWÓJNY podatek :> (płaciły obie strony)

    Na szczęście, że to rodzina, to jest zwolnienie.
    Ale co do zasady, od faktu niepłacenia czynszu należałby się podatek.
    W wysokości należnego czynszu.

    > Zresztą
    > wcześniej babcia to mieszkanie córce darowała, być może zastrzegając, że
    > będzie w nim mieszkała do końca swych dni.

    A to jeszcze inna sprawa :)

    pzdr, Gotfryd