    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG i DWO - jeszcze raz
    Date: Fri, 24 Jan 2003 20:42:34 +0100

    On Fri, 24 Jan 2003, Kiciek wrote:
    [...]
    >+ http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030124/p
    rawo/prawo_a_5.html

    ++++
    Na zakończenie można również dodać, że przyjęcie pierwszej z tych
    interpretacji zaburzałoby całkowicie prawidłowoœć i pewnoœć obrotu
    prawnego oraz byłoby sprzeczne z lansowanym programem rozwoju
    przedsiębiorczoœci,
    ----

    To pisał sędzia NSA. Zdaje się że SN już kiedyś upominał
    NSA co do zasad interpretacji prawa, ale prawo do upominania
    utracił (dobrze mi się zdaje ?). Czy jednak sądowi mimo
    to wolno dobierać interpretację nie na podstawie litery
    prawa (jak SN orzekał), tylko spełnienia "lansowanego
    programu" ??
    Wrrr.... (sugeruję że arumentacja mnie nie przekonuje:
    art. 5a. literalnie wyłącza z *wszystkich* zapisów
    Ordynacji to co jest w art.13 UoPDoOF...)

    Poza tym jeśli "DG odróżnia od...wykonywanej osobiście
    to, że ma ona charakter...zarobkowy" - to tu mi
    kaktus: przyznać się, natychmiast, wszyscy
    którzy wykonywali "osobiste" UoD tylko i wyłącznie
    w celu poprawienia sobie dobrego humoru !!
    Rozumiem że z mocy KC ("należy się wynagrodzenie")
    z obrzydzeniem braliście pieniądze - ale zdaniem
    pana sędziego nie należało...bo to DG !

    pzdr, Gotfryd