    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a bank
    Date: Fri, 27 Sep 2002 12:02:06 +0200

    > W tym wypadku sens ma chyba tylko podpis kwalifikowany. Bo taki
    > elektroniczy wyciąg musi być dowodem dla ZUS, US, a potem ewentualnie
    > nawet dla sądu.

    Docelowo to oczywiście że tak.
    Choć nie wiem czy przypadkiem wartość dowodowa różnych rodzajów
    wyciągów nie jest stopniowana - od żadnej w przypadku zwykłego maila
    (np.Inteligo) do pełnej dla podpisu elektronicznego. Niekwalifikowany
    mieściłby
    się gdzieś pośrodku i w jakiś sposób uprawdopodobniał operację.
    Ale najistotniejsze jest chyba to, że bank który zdecydowałby się na takie
    rozwiązanie po pierwsze pokazałby, że jest już w pełni przygotowany
    technicznie,
    a po drugie że może w każdej chwili gdy tylko będzie taka możliwość przejść
    na podpis kwalifikowany.
    No i jeszcze po trzecie pokazałby, że nie traktuje klientów jak idiotów
    wmawiając
    im, że zwykły wydruk z drukarki czegokolwiek dowodzi.
    Gdyby taki się znalazł to jak dla mnie byłby poważnym kandydatem do
    prowadzenia
    konta DG.

    Pix