  • Data: 2004-02-13 13:23:00
    Temat: Re: Czy pozyczka udzialowcow...?
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Udzialowcy w sp.zo.o. udzielili tejze spolce pozyczki .Oplacono podatek do
    > US .W umowie pozyczki zaznaczono ze jest ona nie oprocentowana ,ze
    zostanie
    > splacona do jakiejs tam daty bez odsetek.
    > Ostatnio jednak uslyszalam ze taka pozyczka musi byc oprocentowana nawet
    > jezeli nie ma o tym mowy w umowie.US na kontroli obliczyl odsetki bankowe
    > potraktowal jako przychod .Czy moglby mi ktos pomoc w zwiazku z podobnym
    > problemem ?

    Niestety US postąpił słusznie.

    Momentem powstania przychodu, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o
    podatku dochodowym od osób prawnych, nie jest chwila otrzymania przez spółkę
    z ograniczoną odpowiedzialnością pieniędzy tytułem nieoprocentowanej
    pożyczki udzielonej przez udziałowców tej spółki, lecz fakt korzystania z
    tych pieniędzy przez Spółkę. W związku z tym, momentem powstania przychodu,
    Spółkę w roku 1996. I SA/Wr 2025/01

    należy czekać na decyzję US.

    pozdrawiam

    DS.