    From: maruda <m...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy nawilżacz powietrza może być kosztem
    Date: Thu, 29 May 2003 09:33:47 +0200

    29.05.2003 07:57, osoba o wdzięcznym nicku 'cef', napisała:
    > Użytkownik "maruda" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

    > jest

    > Oczywiste nie jest.
    > Oczywiste to jest wtedy, gdy ta działalność prowadzona jest
    > w wydzielonych pomieszczeniach, najlepiej pod innym adresem.
    > (wtedy czajniki, klimatyzatory są OK)
    > Jakoś z pytania tego nie wywnioskowałem, ale może tak jest.
    > Proponuję kupić jeden nawilżacz do biura (jeśli jest biuro);
    > wtedy jako koszt. I drugi nawilżacz do domu, prywatnie.
    >
    > Rozumując w ten sposób
    > (nawilżacz, ostatnio okulary też)
> [...]

    Jeżeli dg jest prowadzona w mieszkaniu, to bez większego problemu,
    kupuję meble, żarówki, wykładzinę, farbę w takim zakresie, jakim
    niezbędne jest przystosowanie części mieszkania do prowadzenia dg. Gdyby
    ta osoba nie prowdziła dg o tym konkretnym profilu, to nie kupiłaby
    nawilżacza. Istnieje więc namacalny, oczywisty związek nawilżacza z
    prowadzoną dg. Oczywiście, że możesz kupić loda, musisz go jednak ując w
    limitowanych kosztach na reprezntację. Nie ma tu pełnej dowolności. Ale
    kupuję również kawę, cukier, napoje chłodzące. Oczywiście nie kupię
    200kg cukru, ale 1kg miesięcznie, jak najbardziej. Kapci nie muszę. Ale
    mogę kupić mydło, krem do rąk, ręcznik, okulary ochronne, narzędzia (też
    mogę wykorzystywać do prac prywatnych) itp. Nie popadajmy w paranoję
    profiskalną.

    Mam w mieszkaniu 7 komputerów (wszystkie na dg). Jednocześnie włączone
    nieźle wysuszają powietrze. Kupię więc klimatyzator oraz nawilżacz i
    uwzględnię je w kosztach.I kto mi zabroni.