  • Data: 2003-05-30 09:15:17
    Temat: Re: Czy nawilżacz powietrza może być kosztem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 May 2003, maruda wrote:

    >+ 29.05.2003 07:57, osoba o wdzięcznym nicku 'cef', napisała:
    [...]
    >+ > Oczywiste nie jest.
    >+ > Oczywiste to jest wtedy, gdy ta działalność prowadzona jest
    >+ > w wydzielonych pomieszczeniach, najlepiej pod innym adresem.
    >+ > (wtedy czajniki, klimatyzatory są OK)

    A prawda. I owe przedmioty tam się znajdują :) (kiedyś widziałem
    opis wyroku w którym sąd uznał USowi "wyrzucenie z kosztów"
    pralki, której w czasie kontroli nie było w firmie).
    [...]
    >+ > Rozumując w ten sposób
    >+ > (nawilżacz, ostatnio okulary też)
    [...]
    >+ ta osoba nie prowdziła dg o tym konkretnym profilu, to nie kupiłaby
    >+ nawilżacza. Istnieje więc namacalny, oczywisty związek nawilżacza
    >+ z prowadzoną dg.

    Otóż mam wątpliwości :(
    Wydatek podytkowany jest powodami zdrowotnymi.

    >+ Oczywiście, że możesz kupić loda, musisz go jednak ując w
    >+ limitowanych kosztach na reprezntację. Nie ma tu pełnej dowolności.

    Ściślej rzecz biorąc z kupnem loda AFAIK nie jest tak dobrze:
    trzeba umieć wykazać że zjadło się go do spółki z kontrahentem :>
    *Podobnoż* (nie spotkałem nigdy nikogo komu to się przytafiło :))
    mają miejsce przypadki przesłuchania świadków :) (znaczy: telefon
    do kontrahenta: "lody były" ??)

    >+ Ale
    >+ kupuję również kawę, cukier, napoje chłodzące. Oczywiście nie kupię
    >+ 200kg cukru, ale 1kg miesięcznie, jak najbardziej.

    Mam wątpliwości.
    W RiR czy w koszt dajesz ?
    W RiR - jak wyżej (kto to zjadł). W koszt - przysługuje wyłącznie
    pracownikom, nie właścicielowi !
    [...]
    >+ mogę kupić mydło, krem do rąk, ręcznik,

    Tu chyba najtrudniej się czepiać, ale ja nie kupuję sobie
    "firmowych" :)

    >+ okulary ochronne, narzędzia

    Oczywiście :)

    >+ (też mogę wykorzystywać do prac prywatnych) itp.

    Nie możesz i nie wykorzystujesz, przecież zadeklarował(a/e)ś
    że to jest do DG !! Jak wykorzystasz to jako rzetelny podatnik
    wystawisz sobie FW i odprowadzisz należny VAT w wysokości 10 groszy ;)
    (no, na ile tam wycieniasz wypożyczenie śrubokręta klientowi
    to nie wiem, a to jest wyznacznik - art. 32.4 UoVAT ;))

    >+ Nie popadajmy w paranoję profiskalną.

    ...jak wyżej :)
    Ale FYI - choć IMHO klasyfikuje się to ewidentnie pod "gnębienie"
    (i zdaje się NSA uchylił) - był kiedyś przypadek (opis z inforu
    lub GP) że US wyrzucił z kosztów dystrybutor wody.
    A wyglądało to tak, że kontroler nalał sobie wody do szklanki.
    Wypił i stwierdził, że skoro nikt nie protestuje i *każdy* może
    korzystać z dystrybutora to nie był on "wyłącznie dla pracowników"
    czyli nie powinien być w KUP :>
    Dlatego IMHO ty *nie* korzystasz z firmowych śrubokrętów
    do celów osobistych... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd