  • Data: 2002-11-03 17:12:37
    Temat: Re: Budowa budynku a wartosc początkowa i Vat .
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Neno" <n...@m...org> napisał w wiadomości
    news:aq3h84$s4o$1@news.tpi.pl...
    > Nasz firma ( KPiR) buduje nowe pomieszczenie .
    > Co jest wartoscia poczatkowa budynku/pomieszczenia ??
    > Suma wszystjkich faktur z calej budowy ( kwota netto ) ??

    Wartość wszystkich faktur netto plus inne nievatowskie nakłady inwestycyjne.
    ( robocizna ? )

    > Co z Vatem jesli na budowe zaczelismy 25 wrzesnia a ostatni rachunek
    bedzie
    > z data grudniowa ?? Mozna odliczyc wszystkie faktury w dniu oddania
    budynku
    > do uzytkowania/z chwila wpisania do EST ??

    VAT z faktur na zakupy inwestyceyjne odliczasz na zasadach ogólnych ( w
    miesiącu otrzymania faktury lub następnym - _nie czakasz_ na moment oddania
    iwestycji !!), jedynie inna jest pozycja wpisania tych zakupów do deklaracji
    VAT-7.

    > I co mam wpisac - budynek ??
    1. budynek - dla nowego
    2. lokal użytkowy - dla rozbudowy własnego mieszkalnego budynku
    a może inwestycja w obcym środku trwałym ?
    (za mało szczegółow o inwestycji)

    Nie wiem, jak nalezy rozliczać ( VAT ? ) w przypadku, gdy chodzi o koszty z
    przyłączem energetycznym, ktore później jest przekazywane dla ZE ?

    Ryszard