  • 1. Data: 2002-10-31 15:57:48
    Temat: Budowa budynku a wartosc początkowa i Vat .
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    Nasz firma ( KPiR) buduje nowe pomieszczenie .
    Co jest wartoscia poczatkowa budynku/pomieszczenia ??
    Suma wszystjkich faktur z calej budowy ( kwota netto ) ??
    Co z Vatem jesli na budowe zaczelismy 25 wrzesnia a ostatni rachunek bedzie
    z data grudniowa ?? Mozna odliczyc wszystkie faktury w dniu oddania budynku
    do uzytkowania/z chwila wpisania do EST ??
    I co mam wpisac - budynek ??
    Pozdrawiam i sorki za lamerskie pytanie ale naprawde nie wiem jak to zrobic
    :))
    Ernest J.

  • 2. Data: 2002-11-03 17:12:37
    Temat: Re: Budowa budynku a wartosc początkowa i Vat .
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Neno" <n...@m...org> napisał w wiadomości
    > Nasz firma ( KPiR) buduje nowe pomieszczenie .
    > Co jest wartoscia poczatkowa budynku/pomieszczenia ??
    > Suma wszystjkich faktur z calej budowy ( kwota netto ) ??

    Wartość wszystkich faktur netto plus inne nievatowskie nakłady inwestycyjne.
    ( robocizna ? )

> [...]
    budynku
    > do uzytkowania/z chwila wpisania do EST ??

    VAT z faktur na zakupy inwestyceyjne odliczasz na zasadach ogólnych ( w
    miesiącu otrzymania faktury lub następnym - _nie czakasz_ na moment oddania
    iwestycji !!), jedynie inna jest pozycja wpisania tych zakupów do deklaracji
    VAT-7.

    > I co mam wpisac - budynek ??
    1. budynek - dla nowego
    2. lokal użytkowy - dla rozbudowy własnego mieszkalnego budynku
    a może inwestycja w obcym środku trwałym ?
    (za mało szczegółow o inwestycji)

    Nie wiem, jak nalezy rozliczać ( VAT ? ) w przypadku, gdy chodzi o koszty z
    przyłączem energetycznym, ktore później jest przekazywane dla ZE ?

    Ryszard

  • 3. Data: 2002-11-05 13:30:10
    Od: "Neno" <n...@m...org>

> [...]
    oddania
    > iwestycji !!), jedynie inna jest pozycja wpisania tych zakupów do
    ***A w KPiR mam je zaksiegowac w pozycji 14 ( pozostale wydatki ) ??? Jesli
    tak to moj program nie przeniesie ich do innej pozycji na VAT 7 ( chodzi o
    poz.49?? )
    Jesli zaksieguje to w poz 14 to Vat sie odpisze , ale wartosc netto pojdzie
    w koszty a przeciez nie powinna . Powinna sie zsumowac i byc podstawa do
    wpisu do EŚT i pozniejszehj amortyzacji budynku .

    > 1. budynek - dla nowego
    > 2. lokal użytkowy - dla rozbudowy własnego mieszkalnego budynku
    > a może inwestycja w obcym środku trwałym ?
    > (za mało szczegółow o inwestycji)
    No wiec jednak budynek. Jest to dobudowanie nowego pomieszczenia do
    istniejacego juz zakladu produkcyjnego .

    > Nie wiem, jak nalezy rozliczać ( VAT ? ) w przypadku, gdy chodzi o koszty
    > przyłączem energetycznym, ktore później jest przekazywane dla ZE ?
    Ja tez :((
    Pozdrawiam .
    Neno .

  • 4. Data: 2002-11-05 13:38:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    chodzi o
    > poz.49?? )
    > Jesli zaksieguje to w poz 14 to Vat sie odpisze , ale wartosc netto

    A co to za program jest?

    Pzdr
    CEZ

  • 5. Data: 2002-11-05 13:52:36
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    > pojdzie
    >
    > A co to za program jest?
    Wf-KaPeR
    Pozdrawiam .
    Neno.

  • 6. Data: 2002-11-05 14:03:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Wf-KaPeR

    Naprawdę nie ma możliwości
    odrębnego prowadzenia księgi
    i rejestru VAT?
    Czy też źle zrozumiałem
    wcześniejszą wypowiedź, że nie
    możesz odliczyć VAT,
    jeśli nie wpiszesz do kol 14 książki?

    CEZ

  • 7. Data: 2002-11-05 21:50:47
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

> [...]
    Jesli
    > tak to moj program nie przeniesie ich do innej pozycji na VAT 7 ( chodzi o

    Wydatków inwestycyjnych nie wpisujesz do pkpr - możesz prowadzić sobie ( w
    zeszyciku ) dodakową ewidencję wydatków ( netto w rozumienmiu VAT )na
    inwestycję, aby póżniej łatwo dokonać wyceny inwestycji.

    Jeżeli program nie umożliwia prowadzenia dodatkowej ewidencji VAT ( co
    byłoby dziwnym -> marny program ), to musisz prowadzić ją ręcznie.
    (Pewnie to banał, ale nie zapomnij o naniesieniu na dokumenty (faktury)
    numeracji z ewidencji VAT oraz z "ewidencji kosztów inwestycji")

> [...]
    > w koszty a przeciez nie powinna . Powinna sie zsumowac i byc podstawa do
    > wpisu do EŚT i pozniejszehj amortyzacji budynku .

    jw

    > No wiec jednak budynek. Jest to dobudowanie nowego pomieszczenia do
    > istniejacego juz zakladu produkcyjnego .

    Czyli rozbudowa istniejącego własnego środka trwałego -> po oddaniu do
    użytkowania zwiększy się wartość netto (netto w rozumieniu amortyzacji)
    istniejącego wcześniej środka trwałego.

    > Ja tez :((

    Też nadal nie wiem :(

    > Pozdrawiam .
    > Neno .

    wzajemnie
    Ryszard

  • 8. Data: 2002-11-06 08:08:51
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    > Naprawdę nie ma możliwości
    > odrębnego prowadzenia księgi
    > i rejestru VAT?
    Tfu , tfu , tfu :))
    Bije sie w piersi :))
    Jest , oczywiscie jest tylko ,ze ja juz zapomnialem o tych rejestrach ( tak
    dawno juz nie wpisywalem recznie do tej ewidencji ) :)) Tak to jest jak komp
    sam po wpisaniu do KPiR sam to rozrzuca po ewidencjach :))
    > Czy też źle zrozumiałem
    > wcześniejszą wypowiedź, że nie
    > możesz odliczyć VAT,
    > jeśli nie wpiszesz do kol 14 książki?
    Moge , oczywiscie ,ze moge . Ale dotychczas wszystko szlo w koszty , jednyny
    rejestr jaki wypelnialem osobno to RŚT i z tad moja pomylka .
    Dziki wszystkim za podpowiedz . Juz dalej wiem ( chyba ?? ) co i jak ;)
    Pozdrawiam .
    Neno .