  • Data: 2002-11-05 21:50:47
    Temat: Re: Budowa budynku a wartosc początkowa i Vat .
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Neno" <n...@m...org> napisał w wiadomości
    news:aq8hbm$bl0$1@news.tpi.pl...
    > oddania
    > deklaracji
    > ***A w KPiR mam je zaksiegowac w pozycji 14 ( pozostale wydatki ) ???
    Jesli
    > tak to moj program nie przeniesie ich do innej pozycji na VAT 7 ( chodzi o
    > poz.49?? )

    Wydatków inwestycyjnych nie wpisujesz do pkpr - możesz prowadzić sobie ( w
    zeszyciku ) dodakową ewidencję wydatków ( netto w rozumienmiu VAT )na
    inwestycję, aby póżniej łatwo dokonać wyceny inwestycji.

    Jeżeli program nie umożliwia prowadzenia dodatkowej ewidencji VAT ( co
    byłoby dziwnym -> marny program ), to musisz prowadzić ją ręcznie.
    (Pewnie to banał, ale nie zapomnij o naniesieniu na dokumenty (faktury)
    numeracji z ewidencji VAT oraz z "ewidencji kosztów inwestycji")

    > Jesli zaksieguje to w poz 14 to Vat sie odpisze , ale wartosc netto
    pojdzie
    > w koszty a przeciez nie powinna . Powinna sie zsumowac i byc podstawa do
    > wpisu do EŚT i pozniejszehj amortyzacji budynku .

    jw

    > No wiec jednak budynek. Jest to dobudowanie nowego pomieszczenia do
    > istniejacego juz zakladu produkcyjnego .

    Czyli rozbudowa istniejącego własnego środka trwałego -> po oddaniu do
    użytkowania zwiększy się wartość netto (netto w rozumieniu amortyzacji)
    istniejącego wcześniej środka trwałego.

    > Ja tez :((

    Też nadal nie wiem :(

    > Pozdrawiam .