eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBrawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS › Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
    Date: Mon, 26 Apr 2010 11:27:51 +0200

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No więc trzeba go uczynić porządnym, a nie uznać, że skoro dziecko
    > bałagani, to mu rączki utniemy.

    Jest to z zasadny niemożliwe. Trudno bowiem uzasadnić tezę, że dzieci
    Kowalskiego nie utrzymają swoich rodziców, natomiast dzieci Kowalskie
    utrzymają rodziców Nowaka, dzieci Nowaka utrzymają rodziców Kowalskiego
    i do tego jeszcze koszt urzędnika w ZUS.

    > W którym momencie? Ja uważam, że trzeba ich wspierać.

    To już zupełne kuriozum - pracujący mają odkładać dla siebie, dla
    obecnych emerytów, oraz dla tych, którym się nie chce pracować. Wiesz
    jak się takich ludzi kiedyś nazywało? Niewolnikami. Tyle że niewolnik
    miał szansę na wolność, a w obecnym stanie prawnym wypisać się legalnie
    z tego bankruta nie sposób.

    > A jak chcesz rozwiązać sytuację obecnych emerytów?

    Istnieją propozycje, np. aby przeznaczać na ten cel pieniądze z
    prywatyzacji, albo (i) podatek celowy na ten cel, zmniejszany co roku
    wraz ze zmniejszaniem się beneficjentów. Tak, wiem, im wcześniej by się
    to zrobiło, tym byłoby łatwiej, tylko że to wcale nie jest argument,
    aby teraz dalej w to bagno brnąć.

    --
    Liwiusz