  • Data: 2008-12-04 11:34:16
    Temat: Re: Baterie słoneczne - własne zasilanie
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ireen" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gh65me$aph$1@node1.news.atman.pl...
    > Witam,
    > czy mają własne zasilanie elektryczne przy pomocy baterii słonecznych
    > należy płacić jakiś podatek czy ponosić jakiekolwiek koszty za to, że ma
    > się je zainstalowane i nie korzysta z elektrowni? Obiło mi się o uszy coś
    > z VAT-tem... ale nie wiem czy to brednie tylko czy faktycznie.

    Przerobiłem ten temat nieco ponad trzy lata temu. Wtedy trzeba było
    sprzedawać tę wytworzoną energię obowiązkowo państwu po z góry ustalonej
    cenie, a następnie ją odkupować. Co więcej oznaczało to wykonywanie
    działalności gospodarczej (co się wiąże zobowiązkowym zusem) a dodatkowo
    wymagało uzyskania czegoś w rodzaju koncesji, która była także płatna.
    Ogólnie klimaty jak z Misia.

    Niestety nie wiem czy coś się zmieniło, ale naturalnie zarówno ja oraz jak
    przypuszczam setki innych użytkowników ogniw mamy to głęboko w dupie i
    użytkujemy ogniwa całkowicie nielegalnie, co jest chyba jedynym sensownym
    rozwiązaniem. Naturalnie od sieci energetycznej się nie odłączasz, tylko
    zużycie masz niewielkie, bo na samych ogniwach to jednak się raczej nie da.
    :-)

    marekz