  • Data: 2008-12-04 15:02:33
    Temat: Re: Baterie słoneczne - własne zasilanie
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "\n" <n...@m...xy> napisał w wiadomości
    news:gh8qki$lea$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Eee no co mówisz, że nie rewelacja...4 lata to, wydaje mi się, całkiem
    > dobry wynik, gorzej gdyby to było 40 lat (spotkałem się z taką
    > kalkulacją).
    > Ale tymi dwoma sąsiadami lepiej się nie chwal ;-)

    Wiem, wiem, napisałem to żebyś wiedział, że dla pojedynczego domu będzie
    gorsza opłacalność. :-)

    Liczę sam koszt urządzeń. Nie uwzględniam "robocizny" przy montażu, bo
    ciężko ją wydzielić od innych rzeczy. Potencjalnych kosztów "konserwacji"
    też jak na razie nie ma, nic się nie psuje, więc ich nie liczę. Naprawdę,
    czysto finansowo nie jest to rewelacja.

    Dodatkowo na pewno do pewnego stopnia występuje efekt, że jak masz energię
    prawie za darmo, to więcej zużywasz, co pozornie powoduje większą
    opłacalność. Ale ogólnie nie żałuję, poczucie niezależności - bezcenne, bo
    te aspekty proekologiczne to raczej o kant dupy rozbić. Poza tym ja bardzo
    lubię tego rodzaju "nowinki". Ale dobra, kończę tego off-topa. :)

    marekz