  • Data: 2008-12-06 21:59:13
    Temat: Re: Baterie słoneczne - własne zasilanie
    Od: "kurdebalans" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeśli już kupować w UE, to chyba najlepiej jako
    > wewnątrzwspólnotowe nabycie bez VAT... np. w Czechach (zresztą tam netto
    > jest taniej niż w PL netto)... ;->

    Przestrzegam przed tym pomysłem!
    Jest tylko pozornie taniej. US'u mają urzadzenie do bilansowania nabyć i
    dostaw
    wewnątrzwspólnotowych. Po jakimś czasie fiskus sie upomni o zaległy VAT.

    > No dobra, powiedzmy że powyżej żartowałem. Z drugiej strony jakby wszystko
    > kupować "na faktury VAT", można teraz na takie rzeczy chyba mieć jakieś
    > dotacje czy kredyty preferencyjne. Nie wiem, ja z niczego takiego nie
    > korzystałem, to w końcu takie mało produktywne przekładanie z kieszeni do
    > kieszeni, więcej wydać żeby potem walczyć o odzyskanie części.

    Między wierszami wyczytałem sugestię żeby kupować "na firmę" i w ten sposób
    poprawić opłacalność. Skończy się to w moim mniemaniu tak jak pisałem wyżej.

    Natknąłem się kiedyś na przepis który w istocie coś mówił o obrocie energią.
    Obrót i wytwarzanie paliw i energii wymagał koncesji.
    Ale jak pamiętam obejmował on wytwórców i handlowców dopiero od pewnej
    wielkości dostaw.

    Pamiętam też przepis który mówił, iż wytwarzanie wyrobów akcyzowych na
    własne potrzeby w działalności gospodarczej wymaga opodatkowania tychże
    i odprowadzenie daniny państwu.
    Przykład: mamy fermentownię w której wytwarzamy metanol/etanol. Tym
    paliwem zasilamy generator pracujący na potrzeby naszej firmy.
    Czy prąd jest wyrobem akcyzowym?
    Szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nad tym.
    W.