  • Data: 2010-04-07 18:44:59
    Temat: Re: Auto z firmy męża na firmę żony.
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Filipkiewicz wrote:

    > Ok. A na jakiej podstawie ja (mąż) mam wycofać samochód ze swojej
    > ewidencji?

    Nie wiem na jakiej podstawie był wpisany (i jak kupiony), ale skoro
    działalność Twoja
    nieprzerwanie będzie istnieć, to ja zrobiłbym to tak samo ważnym
    oświadczeniem tylko w drugą stronę.
    Oczywiście z wcześniejszym uporządkowaniem spraw VAT.
    Jeśli nie dotyczą Cię problemy rozliczenia VAT, to wystarczy zwykłe
    oswiadczenie, że zaprzestajesz używania w działalnosci z dniem i już.

    > Nie znam się za bardzo na prawnym języku, ale założenie firmy przez
    > żonę przy jednoczesnym nieprzerwanym istnieniu firmy męża nie wygląda
    > mi ani na "zmianę formy prawnej", ani na "podział albo połączenie"

    Ja też się nie znam, ale ja odczytuję ten przepis tak, że mamy tu do
    czynienia
    z czymś w rodzaju zmiany działalności wykonywanej samodzielnie
    przez jednego z małżonków na działalność wykonywaną samodzielnie przez
    drugiego z małżonków
    (jak w ppkt 5 - art 22g.13) a przynajmniej w stosunku do środka trwałego
    taka sytuacja następuje.
    Nie wiem czy taka była intencja ustawodawcy. Chętnie posłucham opinii innych
    o sprzedaży
    samochodu żonie i kolejnej amortyzacji. Choć w sumie jeśli zapłacisz podatek
    w swojej
    firmie od sprzedaży, to skarb stratny nie będzie.