  • Data: 2010-04-07 19:37:16
    Temat: Re: Auto z firmy męża na firmę żony.
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Filipkiewicz wrote:

    > Samochód używany kupiłem na fakturę na firmę. Nie odliczałem VAT.
    > Żadnych oświadczeń nie było.

    No przecież pisałeś, że auto było u Ciebie środkiem trwałym?
    Całkowicie zamortyzowany - to jak się znalazł w ewidencji?
    Było oświadczenie, czy też wpisanie do ewidencji i teraz napisz, że
    go zdejmujesz z ewidencji.

    A z amortyzacją to w sumie po matemartcznej analizie przepisów dochodzę do
    wniosku, że jeśli
    "sprzedasz" go żonie i u Ciebie wystąpi opodatkowany przychód, to żona
    może sobie to amortyzować. Zakładając, że sposób ogólny opodatkowania obu
    działalności
    nie uszczupla w jakiś sposób fiskusa.

    > W takim przypadku chyba każda sprzedaż środka trwałego każdej innej
    > firmie (nawet obcej) podlegałaby takiej interpretacji.

    Obca firma nie byłaby powiązana w opisany w tym przepisie sposób.
    Ale w sumie wychodzi mi na to, że jeśli amortyzacja nie będzie jednorazowa
    (i obie działalnosci są opodatkowane nie ryczałtem) to fiskus na tym
    zarobi,
    więc nie będzie miał nic przeciwko.
    Pomijając absurdy tego zabiegu z punktu widzenia własności.