  • Data: 2009-09-14 10:35:50
    Temat: Re: Amortyzacja jednorazowa samochodu
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sep 14, 8:59 am, spp <s...@o...pl> wrote:

    > A mi chodziło o jednoznaczne określenie co wolno a co nie. Dlatego
    > powinno dopuścić odliczanie od wszystkich pojazdów w firmie albo tylko
    > np. od ciężarowych ale wtedy tak zdefiniować pojazd ciężarowy że ferrari
    > albo cinquecento z kratką się nie załapią w żaden sposób. :)

    widzę, że dostrzegasz tylko "problem ciężarówek - nie ciężarówek", ale
    tu nie (tylko) o to chodzi.
    Dlaczego w ogóle ograniczać odliczanie VAT od innych pojazdów?
    Przecież jest mnóstwo przedsiębiorców (zaryzykuję: większość), którzy
    nie potrzebują ciężarówek, a jednak potrzebę szybkiego przemieszczania
    się mają. A skoro samochód służy im do osiągania przychodu, to
    odliczenie VAT powinno być oczywiste. Tak jak mogą odliczyć VAT od np.
    długopisów (którymi przecież - o zgrozo - mogliby rozwiązywać
    krzyżówki).
    Dlaczego to urzędnik ma decydować, co w DG jest opłacalne, a co nie?
    Dlaczego nie pozostawić przedsiębiorcy decyzji czy potrzebuje np.
    peugeota 407 czy może bardziej mitsubishi L200 (wybór modeli
    przykładowy).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski