  • Data: 2005-03-08 09:25:28
    Temat: Re: 10% od transportu
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "klon" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:d0jpb2$mov$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > st to normalna i oczywista sprawa dla
    >
    > Rozwiniętych uwsyłowo na pewno, ale to cię nie dotyczy. NIe pisałem że NIE
    > ma kosztów transportu, ale że na pewno nie są proporcjonalne do kosztów
    > zakupu.

    Część kosztów zakupu/nabycia jest proporcjonalna do kwoty na fakturze lub
    ilości towaru. Więcej towaru - większe zużycie paliwa, dłuższy czas
    załadunku, więcej godzin pracy.

    Droższy towar w stosunku do tańszego o identycznej kubaturze i masie -
    większe koszty ubezpieczenia, ochrony, odpowiedzialności w razie uszkodzenia
    lub kradzieży, większa wymagana fachowość, większe ryzyko kradzieży, koszt
    zabezpieczeń.

    A jeśli majster kupuje towar dla klienta to dochoddzi koszt:
    odpowiedzialności jeżeli nie będzie pasować, znajomości systemu (pewne
    baterie łazienkowe mają inny rozstaw min/maks zasilania od typowych), premia
    za doświadczenie (pewne karty sieciowe świetnie wypadają w testach ale się
    nie sprawdzają, inne na szarym końcu testów są chętnie montowane ponieważ
    działają bezawaryjnie i bez niespodzianek). Np w mojej sieci posiadanie
    własnej karty nie zawsze się opłaca. Część klientów kupiła sobie
    niepotrzebnie karty sieciowe, które leżą w szufladzie, ponieważ nie
    spełniają pewnych wymagań.

    Jeżeli sobie u mnie zażyczysz zakup MS Office, to zapłacisz taniej niż w
    sklepie i nie interesuje mnie, że nie wiedziałeś o ograniczeniach licencji
    OEM na ten program. Jeżeli będziesz chciał abym zainstalował Office na Twoim
    komputerze, to zapłacisz za czas pracy + narzut, + premia za fachowość, +
    narzut na oprogramowanie. Dostaniesz fachową poradę. Bedziesz miał
    zainstalowany tą wersję, która będzie najlepsza dla Ciebie po analizie
    potrzeb, a nie tą, którą chciałeś na początku.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/